Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Hoe configureer ik edpnet telephony op mijn FRITZ!Box

De onderstaande handleiding legt uit hoe u uw FRITZ!Box handmatig kunt configureren voor edpnet-telefonie gebruik.

Als uw internetverbinding automatisch is geconfigureerd (raadpleeg hiervoor onze handleiding over hoe u dit kunt doen als u een FRITZ!Box 74307490 of 7530 gebruikt) hoeft u niets te doen. Uw telefoonnummers worden dan ook automatisch ingesteld.  Automatische configuratie werkt helaas niet als u meer dan 3 nummers wilt configureren. Volg in dit geval de onderstaande gids.

(Duur van de configuratie: 5-10 minuten)

 

Open uw webbrowser (Chrome, Firefox, ...) en ga naar de webinterface van uw FRITZ!Box. Standaard moet deze bereikbaar zijn op http://fritz.box of http://192.168.178.1 Log in als erom gevraagd wordt.

Klik op Telefonie in het menu links en selecteer Eigen Telefoonnummers in het drop down menu. U wordt doorverwezen naar het tabblad Telefoonnummers. Klik op Nieuw telefoonnummer.

Geef de VoIP-instellingen van uw telefoonnummer in op het volgende scherm:

  • Kies Andere provider onder Telephonieprovider
  • Telefoonnummer voor de aanmelding en Internal Telephone Number: uw telefoonnummer

Scroll naar beneden en voer uw VoIP-inloggegevens in:

  • Gebruikersnaam: uw telefoonnummer
  • Wachtwoord: uw VoIP-wachtwoord
  • Registrar: sip.edpnet.be
Het veld Proxy server moet leeg blijven.

Controleer of alle instellingen correct zijn ingevuld.

  • Klik op Terug als u iets wilt aanpassen.
  • Klik op Verder als de instellingen correct zijn.

Indien de configuratie succesvol is afgerond, dan zal het Status lichtje naast uw telefoonnummer groen worden

U bent bijna klaar! Sluit uw analoge telefoon gewoon aan op de FON-poort van uw FRITZ!Box, zodat u kunt beginnen met het gebruik van edpnet-telefonie.

Last updated on May 09, 2019 | Tags: