Help & Support

Hoe kan ik opzeggen

Zo zeg je jouw abonnement op

  1. Via je nieuwe operator zeg je op met Easy Switch.
  2. Zonder nieuwe operator is onze opzegtool de makkelijkste optie.
  3. Je kan ook schriftelijk opzeggen:
    • Open een ticket via My edpnet.
    • Stuur een e-mail vanuit je facturatieadres.
    • Stuur een e-mail met een getekende aanvraag in bijlage..
    • Stuur een aangetekende brief.

Vermeld welke diensten je vanaf wanneer wil opzeggen en of we met iets rekening moeten houden.


Waarom schriftelijk en niet telefonisch?

Zo vermijden we misverstanden achteraf.


Wat is de opzegtermijn?

Je kan op elk moment opzeggen.


Moet ik een schadevergoeding betalen?

  • Binnen de minimum contractduur betaal je een schadevergoeding = je resterend abonnementsgeld tot je contract stopt.
  • Je betaalt geen schadevergoeding meer na stilzwijgende verlenging naar een contract van onbepaalde duur.

Wanneer eindigt je contract?

  • Bij directe stopzetting, op de dag van je bericht of de volgende werkdag.
  • Je kan ook een specifieke datum aanvragen.
  • Zonder datumvermelding stopt je contract aan het einde van de laatst betaalde periode.

De stopzettingsdatum krijg je via e-mail bevestigd. Je kan dan geen ander moment meer kiezen.


Hier vind je de nodige info

  • De minimum contractduur staat op je orderbevestiging
  • De status van je contract staat op je factuur.
  • Je Easy Switch ID staat ook op je factuur.

Belangrijke aandachtspunten!

  • Stuur je modem terug binnen 15 dagen na stopzetting, anders wordt deze gefactureerd.
  • Heb je internet van edpnet via een Proximus-telefoonlijn? Dan betaal je sowieso huur van de Proximus-lijn zolang je internetcontract loopt bij edpnet, ook al loopt je telefooncontract bij Proximus eerder af.
  • Zet je internet en telefonie tegelijk stop, dan verlies je je telefoonnummer als je het niet overdraagt naar een andere operator.

Kan ik alleen telefonie opzeggen?

Ja, je kan je telefonie-abonnement opzeggen en internet behouden. Na een contractduur van 1 maand kan je de telefonie kosteloos opzeggen. Let op, de kosten veranderen dan van €10,00 (abo vaste telefonie) naar €12,50 (huur koperpaar) per maand (incl. BTW).


Krijg ik nog facturen na opzegging?

Tenzij je opzegt binnen de minimum contractduur, krijg je geen abonnementsfacturen meer. Mogelijk krijg je nog een factuur voor een vroegtijdige Proximus lijnopzegging of verbruikskosten (telefoongesprekken, extra dataverbruik…).


Wat als ik onterecht nog een factuur krijg?

Protesteer dan schriftelijk voor een oplossing.


Heb je nog vragen?

Contacteer ons voor een snel antwoord.

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren