Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Wat als jouw nieuwe operator zegt dat Easy Switch niet mogelijk is?

Het is mogelijk dat jouw nieuwe operator meldt dat je geen gebruik kan maken van Easy Switch, ondanks het feit dat je momenteel bij jouw huidige operator over een vaste internetverbinding (1) beschikt die bestemd is voor residentieel gebruik (2), en dat je eventueel zelfs over Easy Switch gegevens beschikt van bij jouw huidige operator.

Ook al zijn alle operatoren die een vaste internetverbinding (1) aanbieden die bestemd is voor residentieel gebruik (2) per 1 juli 2017 verplicht om mee te werken aan Easy Switch, kan het zijn dat jouw huidige of nieuwe operator technisch niet voldoet aan de Easy Switch procedures die door een speciale Werkgroep werden opgesteld. Geen paniek: je kan dan na de activatie van jouw nieuwe dienst(en) zelf een kort berichtje naar jouw huidige operator sturen met daarin het verzoek om jouw contract op een door jou gekozen moment stop te zetten, zelfs onmiddellijk. Jouw huidige operator moet dit verzoek uitvoeren zoals gevraagd.

Het is niet aan edpnet, lid van de hierboven vermelde Werkgroep, om de namen van die operatoren publiek te maken.

 

(1) Vaste televisie valt ook onder het toepassingsgebied van het koninklijk besluit, maar wordt door edpnet buiten beschouwing gelaten omdat wij dergelijke dienst niet aanbieden.

(2) Abonnementen bestemd voor professioneel gebruik vallen niet onder het toepassingsgebied van het koninklijk besluit.

Last updated on Jul 04, 2017 | Tags: