Help & Support

Overname edpnet

Algemeen

Blijft edpnet bestaan?

Ja, we doen ons eigen ding als apart bedrijf binnen de Proximus-groep.

Blijven jullie als edpnet communiceren?

Ja, we hebben onze eigen stem, los van Proximus.


Gaat de prijs van mijn abonnement binnenkort stijgen?

Nee, dat doen we heel zelden (in 2022 verhoogden we met € 1, na 10 jaar), er staat geen verhoging op onze agenda.


Gaat er iets wijzigen aan mijn huidig abonnement/product?

Neen. Er wijzigt niets aan je abonnement/product. Je kan blijven genieten van het edpnet-product zoals je gewend bent.


Verandert jullie dienstverlening nu jullie in de Proximus-groep zitten?

Nee, edpnet blijft edpnet. Onze dienstverlening blijft even goed.


Bieden jullie nu ook tv aan?

Nee, wij bieden ‘internet only’, zonder tralala. Met ons ongelimiteerd internet kan je streamen zoveel je wil. Zowat alle Vlaamse zenders hebben een app met al hun programma’s, series en films. Neem daar nog een Netflix-, Disney- of Streamz-abonnement bij en je zit goed voor heel je gezin.
Hier lees je handige tips & tricks.


Komt er een sociaal tarief?

Nee, edpnet blijft een apart bedrijf. Als internetprovider ben je verplicht om een sociaal tarief aan te bieden onder specifieke voorwaarden, waaraan edpnet niet voldoet.
Hier vind je meer informatie.


Blijft jullie internet écht ongelimiteerd?

Ja, er komen geen kleine lettertjes. Ons internet blijft zonder limiet.


GDPR

Krijgt Proximus toegang tot mijn persoonlijke gegevens?

Nee, edpnet blijft een apart bedrijf en Proximus heeft geen toegang tot je klantgegevens.


Ziet Proximus mijn dataverbruik?

Nee, Proximus kan je datagegevens en -verbruik niet bekijken.


Ga ik reclame krijgen van Proximus?

Nee, jouw gegevens worden niet gedeeld met Proximus.


Installatie en modem

Komt er een Proximus-technicus mijn modem installeren?

Voor de installatie van je VDSL- of fiberverbinding was dat al zo. En zelf hebben we nog altijd ons vast team van edpnet-technici. Concreet verandert er niets aan onze manier van werken.


Verdwijnt de vrije modemkeuze nu jullie in de Proximus-groep zitten?

Nee, we doen ons eigen ding, ook qua vrije modemkeuze. We blijven onze kwaliteitsvolle FRITZ!Box-modems aanbieden.


Facturen en betalingen

Stuurt Proximus nu mijn factuur?

Neen, je krijgt vanaf 1 april vanuit edpnet Belgium bv je factuur.


Moet ik een nieuwe SEPA/domiciliëring activeren?

Ja. Betaalde je automatisch bij ons, dan krijg je een brief en een e-mail om online een nieuwe SEPA te activeren.

Wil je dat nu al doen? Dat kan:

  • Surf naar https://extra.edpnet.net/SEPA en log in met je 'my edpnet' gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Vul je IBAN-nummer in en maak je mandaat aan.

Op je volgende factuur zie je dat je mandaat actief is.


Mobile

Verhuizen jullie van het Orange-netwerk naar dat van Proximus?

Dat is nog niet gepland, maar de kans bestaat. Je zou dan niet hoeven te wisselen van simkaart, en onze tarieven blijven dezelfde. We lichten je in, mocht het gebeuren.


Op mijn adres heb ik een slecht bereik via het Proximus-netwerk, wat nu?

Daar doen we niet flauw over: dan stap je beter over naar een ander mobiel netwerk.
Bekijk hier de netwerkdekking in België.

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren