Help & Support

Opera - Bericht verzenden mislukt

Opera - Bericht verzenden mislukt. Misschien is de SMTP-server niet goed ingesteld. E-mail in wachtrij.

Bij een EDPnet xDSL abonnement met een dynamisch IP kan enkel relay.edpnet.be/relay.edpnet.nl worden gebruikt als uitgaande mailserver. Als u een andere server opgeeft in uw Opera-mailprogramma, dan zult u volgende foutmelding te zien krijgen:

Opera dropt mail1.png

Opera dropt mail2.png

In dat geval moet u de uitgaande mailserver aanpassen naar relay.edpnet.be (voor België) of relay.edpnet.nl (voor Nederland).

Verander uw uitgaande mailserver

  • U klikt op Opera button.png
  • U selecteert vervolgens E-mail- en chat-accounts...

Opera Mail and Chat Accounts.png

  • U selecteert de e-mailaccount die u wilt aanpassen en klikt op Bewerken...

Opera Manage Accounts.png

  • U gaat naar Servers en verander de Uitgaande SMTP-server naar relay.edpnet.be of relay.edpnet.nl naar gelang u in België of Nederland gevestigd bent. We raden u aan om Veilige verbinding (TLS) niet aan te vinken

Opera Account Properties.png

  • U klikt op OK.
  • U kunt het vester luiten
edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details. U kan uw voorkeuren hieronder instellen.

Cookies instellen
Commerciële/Advertentie cookies zorgen ervoor dat getoonde advertenties op de edpnet website, subsites of Social Media relevant zijn voor u.
Minimale cookies accepteren