Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Hoe kan ik een Wireshark sample op een FRITZ!Box aanmaken

 

Wireshark is de ‘s werelds meest gebruikte network protocol analyzer. Het laat u zien wat er gebeurt op uw netwerk op een microscopisch niveau. Het is in de praktijk de standaard in diverse industrieën en onderwijsinstellingen.

Ten behoefte van diagnostiek, kan FRITZ! Box alle datapakketten in Wireshark-formaat opnemen indien de FRITZ!Box als een router geconfigureerd is. De verzamelde gegevens zullen edpnet helpen om de oorzaak van een probleem veel sneller te vinden. Daarom wordt het sterk aangeraden om een Wireshark bestand op uw FRITZ!Box te genereren en deze aan EDPnet helpdesk te bezorgen.

LET OP! Meerdere traces kunnen worden gestart op hetzelfde moment. Traces kunnen uw vertrouwelijke wachtwoorden bevatten.

 

Een test uitvoeren

1. Typ het adres http://fritz.box/support.lua in een webbrowser.

2. Klik op Packet Traces.

​3. ​Klik op Start naast Internet connection en sla het bestand op uw computer op.

 

4. Reproduceer het probleem (bijvoorbeeld, sluit een ISDN-toestel aan en maak een paar testoproepen).

5. Klik op Stop of Stop All Traces om trace te stoppen.

LET OP! Sluit de webbrowser met de trace niet als u de trace wenst te stoppen. Klik op de betreffende Stop balk in de FRITZ!Box interface!
Klik op de Refresh balk als de Stop-balkjes niet worden weergegeven.

 

Het bestand is nu klaar om verzonden te worden naar edpnet voor analyse:

  •     Als er al een open case bij edpnet helpdesk is, voeg het bestand aan uw ticket toe.
  •     Stuur het bestand via e-mail naar helpdesk@edpnet.be.
Last updated on Jan 23, 2017 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst