Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Wat is "Terminate cause"

XDSL Lijn Informatie

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom uw connectie onderbroken is/werd of niet werkt zoals het hoort.

U kunt de volgende artikels raadplegen om uw probleem vast te stellen: “Waarom is mijn internetverbinding traag” en “Waarom wordt mijn internetverbinding verbroken”

De bijkomende informatie over uw lijn kunt u terugvinden door in te loggen op uw My edpnet en naar Mijn configuratie > Mijn xDSL verbinding(en) te gaan en op het icoontje van “wijzigen” te klikken.

U dient naar beneden te scrollen. Onder de XDSL lijn info kunt u de volgende eigenschappen van uw lijn terug vinden :

terminate_causefr01.jpg



Status: Uw connectie is online/ offline
Starttime: Tijd wanneer uw connectie is gestart
Ipaddress: Uw huidig publiek IP adres.
Callerid: Waar de connecte werd opgestart
   - C65 is de zone waar u zich bevindt, 065 in dit voorbeeld
   - De technologie die gebruikt wordt; atm of eth (ethernet), atm in dit voorbeeld.

Active profile: Profiel van uw internet connectie


Als u op Session History klikt krijgt u een overzicht van de laatste internet sessies(connecties) met de reden van de onderbreking “Terminate causes”.
Terminate cause02.png

Start Time: Wanneer de sessie is gestart
Stop Time: Wanneer de sessie is gestopt
Session Time: De duur van de sessie
IP Address: Het publiek IP adres die gebruikt werd tijdens de sessie
Callerid: Locatie van waar de sessie werd opgestart. (Die zou eigenlijk altijd dezelfde moeten zijn sinds uw lijn zich op 1 locatie bevindt. Als daar een andere waarde staat dan is het mogelijk dat uw gebruikersnaam/wachtwoord op een andere locatie wordt gebruikt.)
Terminate Cause: Dit kan User-Request, Port-Error of Admin-Reset zijn.

De volgende “terminate causes” kunnen u een idee geven van waar een probleem zich kan bevinden en u helpen met het vaststellen van de oorzaak van de verbindingsonderbreking.

Belangrijk: de volgende informatie is gebaseerd op onze eigen ondervindingen.


Port-Error

Een Port-Error is een fout die vastgesteld werd waardoor de internet sessie moest worden afgesloten.

Mogelijke oorzaken:

  • De DSL-kabel werd plots losgekoppeld;
  • Er was een korte kortsluiting op de modem;
  • Er is een probleem in de binneninstallatie(vb: defecte modem/splitter, slechte bekabeling, slecht contact, enz...);
  • Er is een probleem in het Proximus domein;
  • ... .

User-Request

Een User-Request komt (meestal) voor als de internet sessie onderbroken werd aan de kant van de gebruiker of door de gebruiker zelf.

Mogelijke oorzaken:

  • De PPP connectie werd manueel gereset
  • De modem werd herstart;
  • Er is een probleem in de binneninstallatie(vb: defecte modem/splitter, slechte bekabeling, slecht contact, enz...) --> meest voorkomend;
  • Er is een probleem in het Proximus domein;
  • ... .

Admin-Reset

Dit betekent dat een ISP Administrator van Proximus of van edpnet de DSLAM poort of de PPP sessie heeft gereset.

Posted on Sep 23, 2014 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst