Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Waarom is mijn internetverbinding traag

Een trage internetverbinding is één van de meest voorkomende problemen. Op deze pagina kan u:
- zelf nakijken of u effectief een snelheidsprobleem heeft;
- nalezen wat een snelheidsprobleem kan veroorzaken;
- zelf oplossingen proberen om uw snelheidsprobleem op te lossen vooraleer u contact neemt met onze helpdesk.

 

Heeft u effectief een snelheidsprobleem?

Soms veronderstelt u dat u een snelheidsprobleem heeft wanneer dat eigenlijk niet het geval is.

 

U krijgt geen maximaal snelheidsprofiel

Indien uw profiel niet overeenkomt met het maximale profiel voor uw abonnement (12 Mbps/640 Kbps voor ADSL, 100 Mbps/20 Mbps voor VDSL), betekent dat niet persé dat u snelheidsprobleem heeft. Het is mogelijk dat uw lijn niet stabiel genoeg is om naar een hoger snelheidsprofiel te gaan.  En daarom blijft uw lijn op een lager profiel. U kan in de onderstaande artikels lezen waarom dit zo is:

Wat is de maximum DSL-snelheid?

Welke factoren beïnvloeden mijn internetsnelheid?

Welke snelheid kan ik verwachten op mijn VDSL lijn?

 

Controleer wat uw werkelijke snelheid is

Om een idee te krijgen van de daadwerkelijk gehaalde snelheid van uw internetverbinding, dient u eerst grondig te testen of uw veronderstelling van een trage verbinding terecht is of niet. Daarvoor dient u een speedtest uit te voeren.

 

Wat als u effectief een snelheidsprobleem heeft?

Hier zijn de stappen die u kunt volgen om eventueel zelf het probleem op te lossen:

 
Posted on Dec 06, 2016 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst