Help & Support

Wat is "Terminate cause"

XDSL Lijn Informatie

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom uw connectie onderbroken is/werd of niet werkt zoals het hoort.

U kunt de volgende artikels raadplegen om uw probleem vast te stellen: “Waarom is mijn internetverbinding traag” en “Waarom wordt mijn internetverbinding verbroken”

De bijkomende informatie over uw lijn kunt u terugvinden door in te loggen op uw My edpnet en naar Mijn configuratie > Mijn xDSL verbinding(en) te gaan en op het icoontje van “wijzigen” te klikken:

Wat is "Terminate cause"

U dient naar beneden te scrollen. Onder de XDSL lijn info kunt u de volgende eigenschappen van uw lijn terug vinden :

Wat is "Terminate cause"



Status: Uw connectie is online/ offline
Starttime: Tijd wanneer uw connectie is gestart
Ipaddress: Uw huidig publiek IP adres.
Callerid: Waar de connecte werd opgestart
   - C65 is de zone waar u zich bevindt, 065 in dit voorbeeld
   - De technologie die gebruikt wordt; atm of eth (ethernet), atm in dit voorbeeld.

Active profile: Profiel van uw internet connectie


Als u op Session History klikt krijgt u een overzicht van de laatste internet sessies(connecties) met de reden van de onderbreking “Terminate causes”.
Terminate cause02.png

Start Time: Wanneer de sessie is gestart
Stop Time: Wanneer de sessie is gestopt
Session Time: De duur van de sessie
IP Address: Het publiek IP adres die gebruikt werd tijdens de sessie
Callerid: Locatie van waar de sessie werd opgestart. (Die zou eigenlijk altijd dezelfde moeten zijn sinds uw lijn zich op 1 locatie bevindt. Als daar een andere waarde staat dan is het mogelijk dat uw gebruikersnaam/wachtwoord op een andere locatie wordt gebruikt.)
Terminate Cause: Dit kan User-Request, Port-Error of Admin-Reset zijn.

De volgende “terminate causes” kunnen u een idee geven van waar een probleem zich kan bevinden en u helpen met het vaststellen van de oorzaak van de verbindingsonderbreking.

Belangrijk: de volgende informatie is gebaseerd op onze eigen ondervindingen.


Port-Error

Een Port-Error is een fout die vastgesteld werd waardoor de internet sessie moest worden afgesloten.

Mogelijke oorzaken:

  • De DSL-kabel werd plots losgekoppeld;
  • Er was een korte kortsluiting op de modem;
  • Er is een probleem in de binneninstallatie(vb: defecte modem/splitter, slechte bekabeling, slecht contact, enz...);
  • Er is een probleem in het Proximus domein;
  • ... .

User-Request

Een User-Request komt (meestal) voor als de internet sessie onderbroken werd aan de kant van de gebruiker of door de gebruiker zelf.

Mogelijke oorzaken:

  • De PPP connectie werd manueel gereset
  • De modem werd herstart;
  • Er is een probleem in de binneninstallatie(vb: defecte modem/splitter, slechte bekabeling, slecht contact, enz...) --> meest voorkomend;
  • Er is een probleem in het Proximus domein;
  • ... .

Admin-Reset

Dit betekent dat een ISP Administrator van Proximus of van edpnet de DSLAM poort of de PPP sessie heeft gereset.

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren