Help & Support

Waarom wordt mijn internetverbinding verbroken

Indien uw verbinding vaak wegvalt, dan dient u meer dan waarschijnlijk uw lijn na te (laten) kijken.

Als uw modem correct geconfigureerd is (zie daarvoor de instellingen en de handleidingen in de sectie Installeren en Gebruiken), en u hebt toch nog een zeer lage (lager dan 10 dB) of sterk fluctuerende (meer dan 2 à 3 dB) dsl-signaal-ruisverhouding op uw modem, dan kunt u hetvolgende ondernemen:

  • Er is een storing aan de fysieke kwaliteit van de bekabeling, de (plaatsing van de) adsl-filter(s), of op een ander niveau van de eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem). Volg de stappen beschreven in het artikel Hoe kan ik het probleem met mijn internetverbinding oplossen?. U kunt ook overwegen uw adsl-lijn naar een raw copper-lijn te laten overzetten.
  • Pas indien nazicht van uw interne installatie geen oplossing biedt, kunt u vermoeden dat er een andere fysieke storing is aan uw telefoonlijn of de aansluiting van uw lijn op de telefooncentrale. Hiervoor raden we u aan de helpdesk te contacteren.
edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren