Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Diagnostische DSL-gegevens

Voor het verwerken van uw supportaanvraag hebben we de diagnostische DSL-gegevens voor de fout nodig, samen met de supportgegevens en een screenshot van de door uw FRITZ!Box uitgevoerde test van de DSL-lijn. Het zal edpnet helpen om de oorzaak van een probleem sneller te vinden.

 

Diagnostische DSL-gegevens genereren

1. Typ het adres http://fritz.box/support.lua in een webbrowser.

2. Klik op Start DSL Diagnostics.
    De FRITZ!Box schakelt de DSL-diagnosefunctie in.

3. Wacht tot de fout zich voordoet, of reproduceer de fout en klik op End DSL Diagnostics om de diagnostische DSL-gegevens te genereren.

Voorbeeld:
Als de DSL verbinding regelmatig onderbroken wordt, start de DSL diagnostiek, wacht totdat de verbinding tien keer wordt onderbroken (in het ideale geval dient de Fritz!Box ten minste 24u aan de DSL lijn aangesloten te zijn). Eind de DSL disgnostiek terwijl de DLS verbinding actief is.

4. Sla het bestand met de diagnostische DSL-gegevens op je computer op.

5. Maak indien mogelijk een zipbestand met de diagnostische DSL-gegevens aan.

LET OP! Met zipbestanden kun je bestanden comprimeren. Ga in Windows als volgt te werk om zipbestanden aan te maken: Klik met de rechtermuisknop op een bestand of map en selecteer vervolgens Send to en Compressed (zipped) Folder in het contextmenu.

 

Supportgegevens genereren

Hier kunt u informatie terugvinden hoe u de supportgegevens op een FRITZ!Box kunt genereren

 

Screenshot maken van de test van de DSL-lijn

Voer de test van de DSL-lijn alleen uit als de FRITZ!Box helemaal geen DSL-verbinding kan maken.

LET OP! Screenshot in Windows worden als volgt gemaakt: Druk op de toets Print. Start het programma Paint (onder Start > (All) Programs > Accessories). Klik op Edit in de menubalk en selecteer Paste. De screenshot wordt ingevoegd in Paint. Klik op File > Save en sla de screenshot op als JPEG- of GIF-bestand.

 

1. Typ het adres http://fritz.box/support.lua in een webbrowser.

2. Klik op de koppeling DSL line test.

3. Verwijder de DSL-kabel uit de FRITZ!Box.

4. Klik op de knop Calibrate en vervolgens op OK om de kalibratie te starten.

5. Verbind de DSL-kabel opnieuw met de FRITZ!Box wanneer de kalibratie is voltooid.

6. Klik op de knop Measure en vervolgens op OK om de test van de DSL-lijn te starten.

7. Wanneer de meting is voltooid, maak je een screenshot van de pagina DSL line test.

LET OP! Als de lijntest aangeeft dat er een probleem is met de bekabeling in je woning, controleer je de bekabeling opnieuw en meld je ons of je problemen met de kabelverbinding kunt vinden op de aangegeven afstand.

 

Eens alle nodige gegevens verzameld zijn, geef deze door aan de edpnet helpdesk voor verdere analyse:

  •     Als er al een open case bij edpnet helpdesk is, voeg het bestand aan uw ticket toe.
  •     Stuur het bestand per e-mail naar edpnet.
Posted on Jan 23, 2017 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst