Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Windows Mail - Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP)

Voor een edpnet xDSL abonnement met een dynamisch IP kan enkel relay.edpnet.be / relay.edpnet.nl worden gebruikt als uitgaande mailserver(SMTP).

Wanneer u een andere uitgaande mailserver opgeeft in Windows Mail, dan zult u mogelijks de volgende foutmeldingen zien:

Bij taak 'servernaam - Verzenden en ontvangen' is een fout opgetreden (0x800ccc0f): 
'De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, 
neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP). De reactie van de server was: ? K'
Bij taak 'SMTP-servernaam - Verzenden en ontvangen' is een fout opgetreden (0x80042109): 
'Outlook kan geen verbinding maken met de SMTP-server voor uitgaande e-mail. Als u dit bericht blijft ontvangen,
 neemt u contact op met uw serverbeheerder of internetprovider.'
Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server 0x800ccc19

In dit geval dient u de uitgaande mailserver aan te passen naar relay.edpnet.be (voor België) of relay.edpnet.nl (voor Nederland).

Veranderen van uw uitgaande mailserver (SMTP)

  • U klikt op Extra > Accounts...

  • U selecteert het mail account dat u wilt veranderen en klikt op Eigenschappen...

  • U gaat naar de tab Servers en verandert de Uitgaande e-mail (SMTP) naar relay.edpnet.be of relay.edpnet.nl naar gelang u in België of Nederland gevestigd bent.

  • U klikt op OK.
  • U kunt het vester luiten
Last updated on Oct 30, 2014 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst