Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

De meest voorkomende e-mailproblemen

Een e-mail probleem kan vele oorzaken hebben. Om de oplossing voor uw probleem te vinden dienen we eerst een goede probleemstelling te hebben. We moeten dus exact weten wat er niet werkt. Als eerste dient u dus te bepalen wat u nog kunt doen en wat niet :

  1. Kan ik nog surfen naar EDPnet? Dit kunt u testen door te surfen naar http://webmail.edpnet.be. Werkt dit niet dan dient u uw internetverbinding na te kijken (zie hier ).
  2. Kan ik nog e-mails versturen? Dit kunt u testen door een testmail te sturen naar iemand die u kent en een bevestiging te vragen als deze toekomt.
  3. Kan ik nog e-mails ontvangen? Dit kunt u testen door een testmail te sturen naar uzelf en te controleren of deze toekomt.

Probleemomschrijving:

Probleemomschrijving :

Ik kan geen e-mails meer versturen, maar wel ontvangen

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Gelieve de volgende stappen te doorlopen om te testen wat de oorzaak van het probleem is.

  • Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier ).
  • Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
    • Let op! Als u uw antivirus verwijdert, vergeet niet om die opnieuw terug te installeren na de test of een nieuwe antivirus zoeken en te installeren. Een computer-toestel zonder antivirus loopt een hoog risico op virussen of hack(s).
  • Indien u verstuurd over een niet-edpnet verbinding, dient u de uitgaande mailserver van de provider waarmee u connecteert te gebruiken
    • Volgende foutmeldingen worden gegenereerd door onze mailserver :
      • "You probably have an invalid recipient, please check the email address of the user you are trying to reach."
        • Dit wil zeggen dat u probeert te versturen naar een adres dat niet bestaat. Gelieve de adressen van de bestemmelingen te controleren.
      • "Sorry redirect loop or too many recipients 51"
        • U probeert naar meer dan 50 personen te sturen. Dit is echter niet mogelijk (om spam te voorkomen). Gelieve de adressen te verdelen over verschillende e-mails.
      • "You are not allowed to relay through this server."
        • U bent niet geconnecteerd via het netwerk van EDPnet, gelieve de uitgaande mailserver van de desbetreffende provider te gebruiken.
      • "You have been blocked from this server for one of the following reasons: Open Relay, Sending Spam or Abuse"
        • U staat in één van de blacklists die we gebruiken om spam tegen te gaan. Gelieve EDPnet te contacteren om het probleem op te lossen.
      • "Failure Message looks like spam, sorry not wanted here."
        • Het bericht dat u tracht te versturen heeft veel kenmerken van een spam-bericht. Onze mailserver is erop getraind om spam te onderscheiden van gewone e-mails. Gelieve uw e-mail anders te formuleren om te kunnen versturen.
      • "Cannot contain a space."
        • Er staat een spatie (vrije ruimte) in uw mailadres of in het mailadres dat u wil bereiken. Gelieve deze te controleren.
      • "Virus_scan didn't like MIME part."
        • De e-mail die u probeert te versturen bevat een virus. Gelieve uw computer te controleren op virussen.
      • "Attachments of that name/type not allowed."
        • De bijlage die u probeert te versturen wordt geweigerd door onze mailserver. Vermoedelijk probeert u een virus of een bijlage in fout formaat te versturen. Volgende formaten worden standaard geblokkeerd (*.pif,*.scr,*.vbs,*.bat,*.cmd,*.hta,*.cpl). Gelieve uw computer te controleren op virussen en indien dit geen oplossing biedt EDPnet te contacteren.
  • Indien u dringend uw e-mail wil controleren, kunt u surfen naar http://webmail.edpnet.be .

Ik kan geen e-mails meer ontvangen, maar wel versturen

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Gelieve de volgende stappen te doorlopen om te testen wat de oorzaak van het probleem is.

  • Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier).
  • Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
    • Let op! Als u uw antivirus verwijdert, vergeet niet om die opnieuw terug te installeren na de test of een nieuwe antivirus zoeken en te installeren. Een computer-toestel zonder antivirus loopt een hoog risico op virussen of hack(s).
  • Indien u dringend uw e-mail wil controleren, kunt u surfen naar http://webmail.edpnet.be

Ik kan noch versturen, noch ontvangen

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Gelieve de volgende stappen te doorlopen om te testen wat de oorzaak van het probleem is.

  • Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier).
  • Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
    • Let op! Als u uw antivirus verwijdert, vergeet niet om die opnieuw terug te installeren na de test of een nieuwe antivirus zoeken en te installeren. Een computer-toestel zonder antivirus loopt een hoog risico op virussen of hack(s).
  • Indien u dringend uw e-mail wil controleren, kan u surfen naar http://webmail.edpnet.be
Posted on Nov 03, 2014 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst