Help & Support

 
Altijd online
met een
edpnet Pro
abonnement
 
Altijd online
met een
edpnet Pro
abonnement
Blijf altijd online met edpnet Pro abonnement

 

We willen én moeten altijd online zijn

Bedrijfsprocessen zijn tegenwoordig volledig geautomatiseerd. Klanten bestellen online. Bestellingen worden automatisch doorgestuurd naar de juiste afdeling waar ze verwerkt worden. Pakketten worden verzonden, betalingen worden online verricht etc.

Bestanden en applicaties worden in de cloud geplaatst zodat ze veilig en permanent beschikbaar zijn. Support teams bieden online hulp op afstand. De consument gebruikt e-mail en social media om contact op te nemen met een klantendienst. Bedrijven gebruiken Skype om te communiceren met collega's die thuis, onderweg, in een filiaal werken ...

Een vaste internetverbinding is als het ware een nutsvoorziening geworden. We kiezen allemaal voor een betrouwbare internetprovider die ons 99,5% uptime garandeert. Die belofte lijkt vaak mooi op papier, maar 99,5% betekent feitelijk dat er nog steeds 4 uur downtime per maand kan zijn. En iedereen van ons weet dat elk uur zonder internet niet alleen omzet en productiviteitsverlies betekent voor een bedrijf, maar ook klantenverlies.

Met een Pro abonnement
bent u zeker dat u online blijft

Gelukkig heeft edpnet de ideale oplossing ...

De FRITZ!Box 6890 LTE modem/router met automatische 4G backup functie wordt exclusief aangeboden bij de edpnet Pro abonnementen. Door deze 4G backup functie is uw vaste internetverbinding gegarandeerd. Vanaf het moment dat uw vaste internetverbinding is verbroken, schakelt uw toestel over naar de beschikbare mobiele verbinding. Een mogelijke storing is op die manier nauwelijks nog te merken.  Bovendien van zodra de verbinding verbroken is, krijgt de helpdesk hiervan een waarschuwing via het monitoring-systeem en neemt onmiddellijk contact met u op.

De FRITZBox 6890 LTE modem/router wordt aangeboden als ‘managed hardware’: een edpnet-technieker installeert en configureert uw toestel en wanneer het monitoring-systeem een probleem detecteert, dan zal hij uw toestel herstellen of indien nodig vervangen.  Dit alles zonder extra kosten, niet voor de interventie van onze technieker en niet voor het eventuele mobiele dataverbruik.

100% uptime
Ingebouwde 4G backup functie: automatische fallback op mobiele internetverbinding
(tot 300 Mbps via LTE (4G) en tot 42 Mbps via UMTS/HSPA+ (3G))
Managed hardware
Edpnet configureert, installeert en beheert uw hardware
8X5XNBD SLA
Een garantie op herstelling binnen de 8 werkuren
Meteen een antwoord op uw vragen

De goede werking van de 4G backup functie hangt af van de dekking van het mobiele netwerk van Orange op uw locatie en van waar de modem in uw gebouw wordt geplaatst.

Het mobiele netwerk van Orange voorziet vandaag 99% van de bevolking van mobiel internet en meer dan 88% van supersnel mobiel internet. U kunt de Orange-netwerkdekking op uw locatie testen via deze link: http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl

De mobiele dekking op Belgisch grondgebied wordt gegarandeerd door de dekkingsverplichtingen die zijn opgenomen in de wetgeving en de licenties van de mobiele operatoren. Deze verplichtingen hebben echter alleen betrekking op de dekking buitenshuis. Indoor coverage wordt beïnvloed door vele aspecten die buiten de controle van de mobiele operatoren vallen.

Er is een breed scala aan mogelijke oorzaken die voor een slechte mobiele dekking binnenshuis zorgen: van constructiematerialen (zoals gemetalliseerde isolatie, stalen frames, behandeld glas, ...) die signaalbarrières vormen tot omgevingsomstandigheden, bijvoorbeeld in een bebost of heuvelachtig landschap kunnen ​​zones ontstaan waar nauwelijks dekking is omdat het moeilijker is om met dezelfde antenneconfiguratie de mobiele diensten beschikbaar te maken voor alle omwonenden in de nabije omgeving. Ook de afstand tussen het bedrijfsgebouw en het basisstation speelt een rol, vooral in afgelegen gebieden, waar er vaak minder masten zijn. Ook de belasting van het mobiele netwerk (aantal actieve gebruikers en gebruikte applicaties) speelt een rol.

De 4G back-up functie is ingebouwd in de modem. Dat betekent dat de locatie van de modem in uw gebouw belangrijk is voor de goede werking. De edpnet-technieker plaatst het toestel normaal in de ruimte waar het Proximus-intropunt (NTP2007) zich bevindt. Dit is niet noodzakelijkerwijs een locatie met een goede mobiele dekking binnen. Als u wilt dat de modem wordt geïnstalleerd in een andere ruimte, een ruimte met een betere mobiele dekking binnenshuis, moet u ervoor zorgen dat er een VVT-kabel is (= een gewone telefoonkabel) aanwezig is tussen het Proximus-intropunt en de gewenste locatie.

U kan wel met de volgende criteria rekening houden als u de locatie kiest waar de modem dient geplaatst te worden:
  1. De modem kan niet in de hoek van een kamer geïnstalleerd worden;
  2. De modem dient zo dicht mogelijk bij een buitenmuur geïnstalleerd te worden;
  3. De modem moet zo onbelemmerd mogelijk geïnstalleerd worden, dwz niet achter of onder een obstakel (bijvoorbeeld meubels, verwarming ...).

Tijdens de installatie van de modem monteert de edpnet-technieker de standaard mobiele breedbandantennes op de voorziene aansluitingen aan de achterkant van de modem en bepaalt hij de beste positie voor de mobiele breedbandantennes.

Last updated on Sep 02, 2019 | Tags: