Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Kan ik mijn eigen DSL-modem gebruiken voor een edpnet DSL-abonnement

Ja dat kan, MAAR…

Bij een ADSL-abonnement kan u eender welke modem gebruiken die ADSL ondersteunt. Toch denkt u best toekomstgericht door een modem te kiezen die ook kan worden aangesloten op het VDSL-netwerk, want op een dag gaat u misschien willen of moeten overschakelen naar VDSL.

Bij een VDSL-abonnement moet u over een VDSL modem beschikken die werkt op een door Proximus gecertificeerde firmware. Zoniet komt u op een zogenaamd fall-back profiel terecht, met een maximum snelheid van 7,5 Mbps down en 0,5 Mbps up.

Ontdek welke modems mogen worden gebruikt op een VDSL-netwerk.

Voor de goede werking van edpnet telephony moet u dus ook een VoIP-compatibele modem hebben. Edpnet kan een 100% goede werking van edpnet telephony op de FRITZ!Box modems die hierboven vermeld staan, garanderen.  Op andere modellen kunnen wij dit helaas niet garanderen. Indien u een niet-edpnet modem wenst te gebruiken, bent u volledig verantwoordelijk voor de VoIP-configuratie van uw toestel. Onze helpdesk zal u alleen de nodige gegevens bezorgen (telefoonnummer, wachtwoord, server adres, poort). Als er iets niet naar behoren functioneert, kunnen wij helaas geen oplossing garanderen.

Bespaar je graag wat euro’s, dan zijn bovenvermelde FRITZ!Box toestellen op tweedehands-sites redelijk goedkoop te vinden. Hou er natuurlijk rekening mee dat u in dit geval geen gebruik kan maken van de standaard aangeboden garantie die edpnet op FRITZ!Box toestellen geeft. Bovendien bent u ook volledig verantwoordelijk bent voor de installatie en configuratie van uw modem.  Als er iets niet naar behoren functioneert, kunnen wij helaas geen oplossing garanderen.

Dus eigenlijk zullen wij altijd aanraden om een modem bij ons aan te kopen.  Want dan kunnen wij u in alle omstandigheden een optimale ondersteuning garanderen.

Aarzel niet om contact te nemen met onze klantendienst als u hierover vragen heeft.

Posted on Aug 18, 2014 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst