Jan Van den Broeck

Project Engineer & ICT verantwoordelijke Radio Holland

De overschakeling naar de edpnet cloud telefonie is vlot verlopen, en onze telefoniekosten zijn opmerkelijk gedaald...

Jan Van den Broeck

Radio Holland is over de hele wereld bekend als toonaangevende specialist in satelliet- en radiocommunicatie, automatisering, observatie en navigatiesystemen voor maritieme gebruikers. Voor elke denkbare elektronische functie aan boord biedt het bedrijf innovatieve, efficiënte oplossingen door levering, installatie en integratie van geavanceerde en hoogwaardige apparatuur. Daarnaast garandeert Radio Holland hun klanten een snelle en efficiënte service via een wereldwijd netwerk van vestigingen langs de internationale scheepvaartroutes. Radio Holland staat, als onderdeel van RH Marine Group BV, voor inventiviteit, dynamiek en servicegerichtheid.

Jan Van den Broeck, ‎Project Engineer & ICT verantwoordelijke bij Radio Holland Belgium vertelt: ‘We zaten vooraf wel met wat twijfels om de overstap te doen naar een cloud telephony oplossing. Was het wel een betrouwbare oplossing? Aangezien we verhuisplannen hadden, hebben we uiteindelijk dan toch de knoop doorgehakt en de stap gezet. Eigenlijk is de beslissing er gekomen omdat we met cloud telephony geen fysieke telefooncentrale meer nodig hadden (fysiek moest er dus zo goed als niets verhuisd worden, enkel de telefoontoestellen). Bovendien hadden we ook geen onderhoudscontracten meer nodig.’

‘We waren reeds klant bij edpnet voor onze internetdiensten en we waren best tevreden over de dienstverlening. Dus waarom dan naar een andere leverancier uitkijken? De uiteindelijke overschakeling is vlot verlopen. Over de verhuizing zelf hebben we ons geen zorgen moeten maken. Onze site in Zeebrugge is mee aangesloten op het telefoonnetwerk. Dat maakt dat de communicatie tussen onze verschillende locaties eenvoudiger geworden is.
De webbased beheer-interface is zeer handig en gebruiksvriendelijk. Onze IT-collega’s kunnen intern wijzigingen aanbrengen wanneer ze dat willen.’

Jan gaat verder: ‘Algemeen zijn onze telefoniekosten opmerkelijk gedaald. Vroeger hadden we een Proximus forum centrale . Ook in de gesprekskosten zien we een enorm verschil. Zelfs onze receptioniste ervaart de voordelen van cloud telephony: zij moet niet meer telkens naar de deur als er bezoek is. Doordat de parlofoon aangesloten is aan het telefoonsysteem kan ze alles via haar draadloos toestel of vanop haar bureau gemakkelijke bedienen. Intussen heb ik de edpnet cloud telephony oplossing al aangeraden aan kennissen en collega’s.’

Radio Holland Belgium: Koralenhoeve 15E, 2160 Wommelgem
Email: service.antwerp@rhmarinegroup.com – Website: www.rhmarinegroup.com – Phone: +32 (0)3 320 99 90

Vraag je gratis audit aan

Heb je een overzicht van je huidge telecom-kosten? Weet je wat je elke maand te veel betaalt? Wij komen graag bij je langs.

edpnet respecteert uw privacy

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren