Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Wat kan ik in mijn netwerk controleren om de snelheid van mijn internetverbinding te optimaliseren

 
  • Is het één specifieke of alle websites die u niet kan bereiken of waarvan u niet kan downloaden?


  • Doet het probleem zich voor alleen op één van uw toestellen of op alle toestellen?


  •  


    Als u deze website pingt, krijgt u hoogstwaarschijnlijk packet loss te zien in uw ping resultaten. Dit betekent dat er momenteel een probleem is met de server waarop deze website draait.

  • Doet het probleem zich voor alleen in één browser of in alle browsers die u gebruikt?


  • Sluit uw modem/router met een kabel rechtstreeks aan op één van uw computers. Herstart beide toestellen. Koppel andere toestellen los. Controleer of het probleem is opgelost.


  • Zoek naar een oplossing voor uw browser.


    Wat u kunt proberen:
    - cache wissen
    - standaard-instellingen van uw browser herstellen
    - uw browser opnieuw installeren
    - een alternatieve browser gebruiken

  • Installeer een alternatieve browser en controleer of uw snelheid daar ook laag blijft.


  • Schakel alle bandbreedte-hogging programma’s, apps en plugins uit (bvb, BitTorrent, antivirus updates, enz.) en controleer of het probleem zich blijft voordoen.


  •  


    Sluit uw toestellen één voor één terug aan en controleer uw snelheid bij elke aansluiting. Op deze manier weet u zeker welk toestel een hoog verbruik heeft.

  • Het kan zijn dat er een virus aanwezig is op uw toestel. Doe een update van uw anti-virus software en scan daarna uw apparaat op virussen.


  •  


    Het lijkt erop dat een van uw programma’s alle bandbreedte van uw verbinding verbruikt. Schakel dit programma uit of wacht geduldig totdat het downloaden/uploaden stopt.

  • Dit betekent dat er een probleem is op de webbrowser waarmee u werkt.
    Zoek naar de oplossingen voor uw webbrowser.


    Wat u kunt proberen:
    - cache wissen
    - standaard-instellingen van uw browser herstellen
    - uw browser opnieuw installeren
    - een alternatieve browser gebruiken

  •  


    Tof! Bedankt voor het gebruik maken van onze support site.

Posted on Dec 07, 2016 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst