Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Telecom (Test & Label) installatie

Wat u moet weten

Heeft u een telecom installatie besteld? U wordt op de hoogte gebracht van de geplande installatiedatum. De installatie wordt uitgevoerd door ofwel een een edpnet technieker of een Proximus technieker. De technieker wordt geacht de contactpersoon voor aankomst even op te bellen op het telefoonnummer dat werd opgegeven tijdens de bestelling.
BELANGRIJK:
Het is echt van belang dat u weet wat te verwachten en wat niet te verwachten. En bovendien wat u vooraf moet voorbereiden of waaraan u moet denken. Gelieve alle onderstaande infomatie aandachtig te lezen en indien nodig kan u dit downloaden of printen. Immers goede afspraken maken goede vrienden.
 

Wat moet u doen VÓÓR de installatie

  • De contactpersoon moet de dag van de installatie telefonisch bereikbaar zijn op het telefoonnummer dat werd opgegeven tijdens de bestelling.
  • De contactpersoon dient onmiddellijk beschikbaar te zijn wanneer de technieker arriveert op locatie.
  • De contactpersoon is op de hoogte van:
     
    - wat de technieker komt doen (en wat niet);
    - waar de technieker moet zijn (of niet moet zijn).
     
  • Beslis vooraf waar de NTP2007 gemonteerd moet worden en zorg ervoor dat de technieker geïnformeerd is door de contactpersoon waar hij moet zijn op het moment dat hij arriveert.
  • Zorg ervoor dat de contactpersoon de nodige toegangsmogelijkheden heeft (badges, sleutels, paswoorden, ...) heeft, zodat de technieker een vlotte en volledige vrije toegang heeft tot:
     
    - Het gebouw (indien nodig, informeer uw security personeel);
    - De ruimte waar het Proximus intropunt zich bevindt;
    - De server ruimte (indien nodig);
    - Eender welke ruimte waar de technieker werk moet uitvoeren.
     
  • Zorg voor vrije interne bekabeling tussen het Proximus intropunt en de ruimte waar u de modem wenst te installeren.
  • Zorg ervoor dat er op zijn minst 1 230V stopcontact beschikbaar is in de ruimte waar de NTP2007 geïnstalleerd zal worden.
  • Zorg ervoor dat geen enkel obstakel (zoals meubilair, dozen, ...) de technieker kan hinderen tijdens de installatie.

DE INSTALLATIE: Wat wordt uitgevoerd

  • Indien nodig, de installatie van een Proximus wandcontactdoos (NTP2007) aan het Proximus intropunt van het gebouw
  • De lijn wordt afgemonteerd op de NTP2007, getest en gelabeld met een Circuit ID
  • De technieker monteert het binnenkomende koperpaar op de NTP 2007 wandcontactdoos.
OPGELET: indien uw apparatuur (modem, telefoon, fax, server, …) zich in een andere ruimte bevindt dan de ruimte waar het Proximus intropunt zich bevindt:
  • Indien er koperpaar tussen beide ruimtes loopt:
     
    - Vraag de Proximus technieker om de NTP 2007 te monteren in de ruimte waar uw eindapparatuur (modem, server, rack, ...) zich bevindt. De hardware kan dan op diezelfde plaats geïnstalleerd worden;
    - Monteert de Proximus technieker de NTP2007 niet in de ruimte van uw eindapparatuur, dan kan u het vrije koperpaar gebruiken om het DSL signaal van het Proximus intropunt (waar de NTP2007 geïnstalleerd is) naar uw eindapparatuur (modem, server, rack, ...) te brengen.  
BELANGRIJK:
in geval dat de edpnet technieker vaststelt dat het koperpaar een inferieure kwaliteit heeft, dan zal de hardware moeten geïnstalleerd worden daar waar de NTP 2007 wandcontactdoos gemonteerd is (aan het Proximus intropunt).
  • Indien er geen koperpaar tussen beide ruimtes loopt:
     
    - De Proximus technieker zal de NTP 2007 monteren waar het Proximus intropunt zich bevindt;
    - De hardware zal geïnstalleerd moeten worden daar waar de NTP 2007 gemonteerd is.  
  • Verplaatsingskosten zijn inbegrepen in de prijs, als ook de kost van een wandcontactdoos (NTP2007).

DE INSTALLATIE: Wat wordt niet uitgevoerd

  • Installatie van splitter(s)/filter (s)
  • Elke interne bekabeling op zich, niet horizontaal (op dezelfde verdieping), niet verticaal (tussen twee verdiepingen), of het esthetisch afwerken van interne bekabeling (monteren in kabelgoten, bevestigen van kabels aan de muur, in valse plafonds, ...)
BELANGRIJK:
Indien u wenst dat de edpnet modem niet aan het Proximus intropunt geïnstalleerd wordt, maar in een andere ruimte (bvb. in serverlokaal, specifieke ruimte in het kantoorgebouw, appartement, ...), dan dient u ervoor te zorgen dat er vrije interne bekabeling aanwezig is tussen het Proximus intropunt en de gewenste ruimte. Proximus, noch edpnet, is verantwoordelijk voor de interne bekabeling.
  • Installatie of configuratie van eindapparatuur (computers, VoIP telefoontoestellen, Wi-Fi netwerk, modem, routers, ...)
  • Installatie of configuratie van software (besturingssystemen, email-programma’s, anti-virus, ...)
  • Installatie of configuratie van uw intern netwerk (firewall, switch(es), router(s), printer(s) en eender welk toestel)
BELANGRIJK:
Indien de installatie niet kan uitgevoerd worden, om welke reden dan ook (bijvoorbeeld: afwezigheid van de klant, opgegeven contactpersoon telefonisch niet bereikbaar, geen naam op de deurbel, geen toegang of weigering van de installatie, ...) dan:
 
- zal kan de technieker vertrekken;
- zal de “koperpaar (raw copper) installatie: Test&Label” gefactureerd worden als wrongful intervention* volgens onze bijzondere installatievoorwaarden.
- zal een nieuwe installatiedatum ingepland worden. Hierdoor zal de activatie van uw DSL-verbinding vertraging oplopen.

* A wrongful intervention is eender welke werkzaamheid die uitgevoerd werd door een edpnet medewerker , op loactie of op afstand, en die nutteloos blijkt te zijn door fout van de klant. Volgens de algemene voorwaarden zal de klant voor het bedrag van €123,14 excl. BTW / €149 incl. BTW gefactureerd worden.

Meer info:

Posted on Jan 29, 2016 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst