Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Installatie zonder zorgen

  • U wordt door edpnet gecontacteerd om een installatiedatum en uur te bevestigen.
  • De installatie wordt verzorgd door een edpnet technieker.

Wat dient u zelf voor te bereiden VÓÓR de installatie

  • Lees hierboven aandachtig de details over de telecom installatie. Immers goede afspraken maken goede vrienden.
  • Zorg ervoor dat u voorbereid bent en dus vooraf de nodige beslissingen neemt: nog vóór de installatie dient de technieker op de hoogte te zijn van wat hij exact moet uitvoeren opdat er geen tijd verloren gaat.
  • De technieker moet een vlotte en volledige vrije toegang hebben tot de locaties/ruimtes waar hij moet zijn. Er mag niets in de weg staan dat de installatie zou kunnen belemmeren.
  • De contactpersoon moet de dag van de installatie telefonisch bereikbaar zijn op het telefoonnummer dat werd opgegeven tijdens de bestelling.
BELANGRIJK:
Indien de installatie niet kan uitgevoerd worden, om welke reden dan ook (bijvoorbeeld: afwezigheid van de klant, opgegeven contactpersoon telefonisch niet bereikbaar, geen naam op de deurbel, geen toegang of weigering van de installatie, ...) dan:

- zal kan de technieker vertrekken;
- zal de Telecom installatie: Test&Label gefactureerd worden als ‘wrongful intervention’ volgens onze bijzondere installatievoorwaarden. Een nieuwe installatiedatum zal ingepland worden. Hierdoor zal de activatie van uw DSL-verbinding vertraging oplopen.
 

DE INSTALLATIE: Wat wordt uitgevoerd

  • Indien nodig, een telecom installatie (Test & Label).
  • Indien nodig, een installatie van een NTP2007 of een splitter.
BELANGRIJK:
Indien u wenst dat de edpnet modem niet aan het Proximus intropunt (IS/RA punt) geïnstalleerd wordt, maar in een andere ruimte (bvb. in serverlokaal, specifieke ruimte in het kantoorgebouw, appartement, ...), dan dient u ervoor te zorgen dat er vrije interne bekabeling aanwezig is tussen het Proximus intropunt en de gewenste ruimte. Proximus, noch edpnet, is verantwoordelijk voor de interne bekabeling.
  • Installatie en configuratie van de xDSL modem (aangekocht bij edpnet).
  • Testen van de lijnkwaliteit en –snelheid.
  • Bekabeling (VVT) vanaf de NTP2007 tot aan de modem (max. 15 meters en enkel als dat nodig blijkt te zijn volgens de edpnet technieker).
  • Beveiligen van het draadloze netwerk.
  • Verbinden van de modem naar netwerk of naar 1 desktop pc of laptop (netwerkkaart niet inbegrepen).
  • Verplaatsingskosten, alsook 1 werkuur zijn inbegrepen in de prijs. De kost van een wandcontactdoos (NTP2007) is ook inbegrepen.
  • Edpnet zal een pre-installatie voorzien in geval dat u reeds een actieve xDSL-verbinding heeft, om op die manier een mogelijke onderbreking tot het minimum te herleiden op de eigenlijke activatiedatum. Een pre-installatie houdt in dat:

    - Edpnet uw huidige opstelling voorbereidt op de activatie van de edpnet internetdienst;
    - De edpnet modem een pre-configuratie en setup krijgt (zonder al effectief aangesloten te worden).
BELANGRIJK:
Gelieve ons vooraf in te lichten over specifieke configuratie vereisten.
U blijft uw internetverbinding behouden via uw huidig (‘oud’) abonnement (en hardware) tot op het moment van omschakeling naar de edpnet internetdienst. Na omschakeling naar edpnet, sluit u de modem fysiek aan.
Na de installatie zal de technieker u vragen om een interventieformulier/rapport te tekenen.
 

DE INSTALLATIE: Wat wordt niet uitgevoerd

  • Alle overige werkzaamheden die hierboven niet vermeld zijn, zoals bijvoorbeeld: interne bekabeling (tussen verdiepingen en ruimtes), de installatie en/of configuratie van hardware dat niet werd aangekocht bij edpnet, installatie en/of configuratie van een intern netwerk en software, ...
BELANGRIJK:

De bijzondere installatievoorwaarden vindt u hier terug. Gelieve deze aandachtig na te lezen.

De volledige omschrijving van de 'installatie zonder zorgen' vindt u hier terug
Gelieve deze aandachtig na te lezen.

 

Meer info:

Posted on Jan 29, 2016 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet NV
    Van Landeghemstraat 20
    9100 Sint-Niklaas
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 03 265 67 00
  •  
  • Ombudsdienst